Colour me happy again and again
KUND: Jotex
UPPDRAG: Skapa en kampanj för våren 2023 års (färg)starkaste inredningstrender; Merriment. Eftersom Jotex ledord är interior fashion skulle jobbet andas lika mycket mode som inredning. Det var viktigt att det inte bara skulle se bra ut på sajt utan även i SoMe.
Så löste vi det
Vi tog avstamp i modevinkeln och det rörliga snarare än inredningskampanj på klassiskt manér. Detta inbegrep bland annat…
- Att vi anlitade ett modeteam för att skapa kampanjen
- Klart vi skulle ha en modell och inte vilken som helst, utan amazing Florence! Modellen fick agera kreatör och inspirera med oväntade former och roliga färgkombinationer.
- I och med att trenden i sig är färgstark – på gränsen till söt – bröt vi av med en ruff miljö och en modell med attityd.
- Stort fokus lades på rörligt material, både organiskt material mednågra av kollektionens nyckelprodukter och mer look-and-feelmaterial med sprayburkar.
- Fish eye-perspektivet på SoMe-materialet gav kampanjen mer ös och lekfullhet och mindre gullighet.
”En klockren leverans!”
Creative DirectoR
Mari Wigren
Set desigN
Saša Antić
Fotograf
Nina Holma
Copy
Lisa rosman
Postprod stillbild
Daniel/Linjepunkt
Postprod rörligt
Patrik jean
Stylist
Pamela Norah Nakabaale
MUA
Linda Sundqvist/agent bauer
Fotoassistent
Julia Dansarie
Set desigN assistent
Joanna Skoog
produktionsassistent
Sandra ringdahl
Modell
Florence ogbay/fiiri.agency