/

Colour me happy again and again

KUND: Jotex
UPPDRAG: Skapa en kampanj för våren 2023 års (färg)starkaste inredningstrender; Merriment. Eftersom Jotex ledord är interior fashion skulle jobbet andas lika mycket mode som inredning. Det var viktigt att det inte bara skulle se bra ut på sajt utan även i SoMe.

Så löste vi det

Vi tog avstamp i modevinkeln och det rörliga snarare än inredningskampanj på klassiskt manér. Detta inbegrep bland annat…

  • Att vi anlitade ett modeteam för att skapa kampanjen
  • Klart vi skulle ha en modell och inte vilken som helst, utan amazing Florence! Modellen fick agera kreatör och inspirera med oväntade former och roliga färgkombinationer.
  • I och med att trenden i sig är färgstark – på gränsen till söt – bröt vi av med en ruff miljö och en modell med attityd.
  • Stort fokus lades på rörligt material, både organiskt material mednågra av kollektionens nyckelprodukter och mer look-and-feelmaterial med sprayburkar.
  • Fish eye-perspektivet på SoMe-materialet gav kampanjen mer ös och lekfullhet och mindre gullighet.

Creative DirectoR
Mari Wigren

Set desigN
Saša Antić

Fotograf
Nina Holma

Copy
Lisa rosman

Postprod stillbild
Daniel/Linjepunkt

Postprod rörligt
Patrik jean

Stylist
Pamela Norah Nakabaale

MUA
Linda Sundqvist/agent bauer

Fotoassistent
Julia Dansarie

Set desigN assistent
Joanna Skoog

produktionsassistent
Sandra ringdahl

Modell
Florence ogbay/fiiri.agency