/ /

En, nej tre! julkalendrar med glow

KUND: Spotify
UPPDRAG: Skapa ett visuellt koncept och kampanj för Spotifys julkalendrar med tre helt olika profiler. Kampanjen måste båda hålla ihop men även visar på olikheterna. Och locka lyssnare så klart!

Så löste vi det

Manéret blev en flirt med Guccis 70-talsvibe som håller ihop alla julkalendrarna. En gran återkommer i olika tappningar.

  • Kampanjen innebar rörligt (och skönt rörigt) material där alla tre profilerna – Sofia Dalén, Christoffer Nyqvist och Dada Bozela försökte klä granen tillsammans. Både med voiceovers och autentiskt tjafs. Organiskt material är viktigt!
  • Därtill tog vi fram poddomslagskoncept som både skulle matcha varje podd men ändå hålla ihop.
  • Det hela toppades – självfallet – med pressbilder.
  • Och copy! Din madre tänker på allt!


”Mi Madre är ett kreativt team som var oerhört enkla och proffsiga att jobba med. Så himla nöjd från start till slutlig leverans.”


Aleksandra Stankovic/Project Manager, Spotify




Projektledare
Mari Wigren

Creative Director
Mari Wigren

Set design & styling
Annika kampmann

Fotograf
Magnus Ragnvid

Copy
Lisa Rosman

Postprod rörligt
Patrik Jean

Retusch stillbild
cabbe/senjor studio

Mua
Nils fhors

Produktionsassistent
Sandra ringdahl