En, nej tre! julkalendrar med glow
KUND: Spotify
UPPDRAG: Skapa ett visuellt koncept och kampanj för Spotifys julkalendrar med tre helt olika profiler. Kampanjen måste båda hålla ihop men även visar på olikheterna. Och locka lyssnare så klart!
Så löste vi det
Manéret blev en flirt med Guccis 70-talsvibe som håller ihop alla julkalendrarna. En gran återkommer i olika tappningar.
- Kampanjen innebar rörligt (och skönt rörigt) material där alla tre profilerna – Sofia Dalén, Christoffer Nyqvist och Dada Bozela försökte klä granen tillsammans. Både med voiceovers och autentiskt tjafs. Organiskt material är viktigt!
- Därtill tog vi fram poddomslagskoncept som både skulle matcha varje podd men ändå hålla ihop.
- Det hela toppades – självfallet – med pressbilder.
- Och copy! Din madre tänker på allt!
”Mi Madre är ett kreativt team som var oerhört enkla och proffsiga att jobba med. Så himla nöjd från start till slutlig leverans.”
Aleksandra Stankovic/Project Manager, Spotify
Projektledare
Mari Wigren
Creative Director
Mari Wigren
Set design & styling
Annika kampmann
Fotograf
Magnus Ragnvid
Copy
Lisa Rosman
Postprod rörligt
Patrik Jean
Retusch stillbild
cabbe/senjor studio
Mua
Nils fhors
Produktionsassistent
Sandra ringdahl