Så löste vi det
För att både visa Jotex bredd och personliga charm skapade vi en HEMMAFEST de puta madre! Det innebar att vi:
- Utrymde och inredde en lägenhet med enbart Jotexprodukter (inklusive målade om, lade in mattor och sedan återställde – alltså vansinnet bakom detta!!!)
- Arrangerade en fullsatt VIP-presslunch där alla både fick drömmigt god mat och möjlighet att kika närmare på jublieumskollektionen
- Samarbetade med tre sinsemellan helt olika profiler; Jimmy Guo, Nadia Kandil och Fredrik Robertsson som fick sätta sin personliga prägel på varsitt rum och bjuda in sina vänner på festernas fest
- Och det var inte tråkigt! Designern Bea Szenfeld DJ:ade, Jimmy Guo lagade snacks och hade en rombar i sitt rum, hos Fredrik Robertsson klädde Imaa Queen upp sig i full drag och i vardagsrummet körde Mapei och Icona Pop sina bästa låtar
- Självfallet samarbetade vi med grymma fotografer som förevigade allt till Jotex sajt, insta och till profilernas kanaler
- Vad mer? Jo, vi formgav inbjudan, trycksaker och goodiebags också. Och gjorde copy. (Och massa annat!!! Ring om ni vill ha hela listan)
Runt 100 profiler som deltog på festen taggade @jotex.se
Jotex ökade sin reach med 133% under eventveckan.
1309%
Ökning av reach på Jotex sociala medier i Tyskland under eventveckan. Flera tyska influencers med sammanlagt 3 miljoner följare deltog i festen.
PROJEKTLEDARE
TERRI HERRERA
CREATIVE DIRECTOR
MARI WIGREN
SET DESIGN
SASA ANTIC & NIKLAS HANSEN
EVENT MANAGING
JOSEFINA KARLSTRÖM & LOTTA CATANI
FOTO
NADJA ENDLER &
VANESSA TRYDE
COPY
LISA ROSMAN &
TERRI HERRERA
Influenceransvarig
Emelie Carrfors
Projektassistent
Alba Herrera
Set design-assistenter
Fredrik Sundberg Svartnäs, Sara Sjöbäck & Joanna Skoog