/

Not your average house party

KUND: Jotex
UPPDRAG: Skapa ett firande av företagets 60-årsjubileum som skapar största möjliga synlighet i flera kanaler och medvetenhet om Jotex breda utbud. Förstärka känslan av deras ledord ”interior fashion”.

Så löste vi det

För att både visa Jotex bredd och personliga charm skapade vi en HEMMAFEST de puta madre! Det innebar att vi:

  • Utrymde och inredde en lägenhet med enbart Jotexprodukter (inklusive målade om, lade in mattor och sedan återställde – alltså vansinnet bakom detta!!!)
  • Arrangerade en fullsatt VIP-presslunch där alla både fick drömmigt god mat och möjlighet att kika närmare på jublieumskollektionen
  • Samarbetade med tre sinsemellan helt olika profiler; Jimmy Guo, Nadia Kandil och Fredrik Robertsson som fick sätta sin personliga prägel på varsitt rum och bjuda in sina vänner på festernas fest
  • Och det var inte tråkigt! Designern Bea Szenfeld DJ:ade, Jimmy Guo lagade snacks och hade en rombar i sitt rum, hos Fredrik Robertsson klädde Imaa Queen upp sig i full drag och i vardagsrummet körde Mapei och Icona Pop sina bästa låtar
  • Självfallet samarbetade vi med grymma fotografer som förevigade allt till Jotex sajt, insta och till profilernas kanaler
  • Vad mer? Jo, vi formgav inbjudan, trycksaker och goodiebags också. Och gjorde copy. (Och massa annat!!! Ring om ni vill ha hela listan)

PROJEKTLEDARE
TERRI HERRERA

CREATIVE DIRECTOR
MARI WIGREN

SET DESIGN
SASA ANTIC & NIKLAS HANSEN

EVENT MANAGING
JOSEFINA KARLSTRÖM & LOTTA CATANI

FOTO
NADJA ENDLER &
VANESSA TRYDE

COPY
LISA ROSMAN &
TERRI HERRERA

Influenceransvarig
Emelie Carrfors

Projektassistent
Alba Herrera

Set design-assistenter
Fredrik Sundberg Svartnäs, Sara Sjöbäck & Joanna Skoog